Intrum styrker kundekommunikationen med e-Boks

Intrum indgår et nyt samarbejde med e-Boks, som gør det nemmere for kunderne at modtage deres fortrolige post og sparer klimaet for store mængder papir.

Det er den slags post, som de fleste helst er foruden – breve med et inkassovarsel. Ikke desto mindre er det også den slags post, som det privatøkonomisk giver stor mening at reagere på. Rigtig mange inkassovarsler bliver nemlig ikke modtaget af skyldneren tidligt i gældsforløbet, og dermed bliver skaden ofte større i den sidste ende.

Samarbejdet med e-Boks vil bidrag til at fremme bæredygtighed ved at reducere udsendelse af fysiske breve generelt, og beskytte kundens fortrolige oplysninger.
Samarbejdet med e-Boks vil bidrag til at fremme bæredygtighed, ved at reducere udsendelse af fysiske breve generelt, og beskytte kundens fortrolige oplysninger.

Intrum er en af de virksomheder, som får store mængder returpost, når vi sender fysiske breve ud.

Nu tager vi et nyt værktøj fra e-Boks i brug. Og det skal øge antallet af åbninger og reducere stakken af returbreve markant. I sidste ende vil løsningen også bidrag til at fremme bæredygtighed ved at reducere udsendelse af fysiske breve generelt, og forhåbentlig have en positiv effekt hos de kunder vi er i kontakt med.

- At få forbrugerne i tale har historisk set været en udfordring, og vi kommer nok aldrig helt af med den, men det er vores forventning, at vi med e-Boks kan rydde en del af barriererne af vejen. Vi har mange kunder, der gerne vil have en sag afklaret, men som ikke ved det, fordi vi ikke kan komme i kontakt med dem, siger Jens Hjortflod, der er adm. direktør hos Intrum i Danmark.

Identifikation på navn og adresse

Indtil 2022 kunne e-Boks kun bruges til at kontakte danskere på baggrund af CPR-data, men den udfordring er knækket, så modtageren i dag kan identificeres ud fra navn og adresse. Og det er netop den service, som Intrum nu benytter sig af.

Vi har et ønske om at hjælpe forbrugerne i de ubehagelige situationer, de bevidst eller ubevidst er havnet i. Vi strækker os meget langt i forsøget på at hjælpe dem, og derfor er det vigtigt, at vi får dialogen begyndt tidligst muligt. Til det formål skal vi sikre os pålidelige kommunikationskanaler.
Jens Hjortflod, adm. direktør hos Intrum i Danmark.

Ifølge direktøren kommer Intrum ikke til at sende breve ud med e-Boks om aftenen eller op til weekenden, fordi vi netop ikke vil ulejlige med inkassosager på de tidspunkter, hvor de fleste holder fri.

Fortrolighed i højsædet

I modsætning til andre løsninger beskytter identifikationsprocessen kunden, således andre ikke bliver bekendt skyldsforholdet. Dét at have gæld er følsomt emne for mange og kræver absolut fortrolighed. Med e-Boks’ digitale løsning bliver kunden beskyttet mod, at f.eks. andre i husstanden bliver orienteret om, at Intrum har kontaktet én.

Fokus på bæredygtighed

Med over tre millioner årlige breve giver det miljømæssigt mening, at en meget større del bliver sendt digitalt. Men hos Intrum er vi også fuldt ud klar over, at vi har et socialt og forretningsmæssigt ansvar overfor både kunderne og samfundet.

Vores forretning er bygget på empati, og rådgivning er en hjørnesten i vores forretning i dag. Vi skal lytte og forstå vores kunders situation. Vi skal være åbne, fleksible og udvise tålmodighed. På den måde flugter vores forretningsidentitet med de forventninger, som samfundet har til en virksomhed som Intrum
Jens Hjortflod
Jens Hjortflod, adm. direktør hos Intrum i Danmark.
Jens Hjortflod, adm. direktør hos Intrum i Danmark; "Vi strækker os meget langt i forsøget på at hjælpe kunderne, og derfor er det vigtigt, at vi får dialogen begyndt tidligst muligt. Til det formål skal vi sikre os pålidelige kommunikationskanaler."

Læs mere om samarbejdet med e-Boks og Intrums fokus på etisk inkasso