Vi beskytter dine data

Vi ønsker, at du føler dig tryg, når du bruger vores løsninger. læs her hvordan vi behandler personlige oplysninger og hvorfor vi bruger cookies.

Persondatapolitik

Introduktion

Intrum respekterer privatlivet for alle, vi er i kontakt med; uanset om vi behandler persondata på egne vegne eller på vegne af andre. Det er vigtigt for os, at alle forstår hvilke persondata vi behandler om dig, hvorfor vi gør det, og hvad dine rettigheder er i den forbindelse. Vi anbefaler derfor, at du gennemlæser denne persondatapolitik, som vil give dig yderligere information omkring behandlingen af dine persondata af Intrum.

Denne persondatapolitik beskriver, hvordan vi behandler dine persondata, når vi er ansvarlige for behandlingen. For eksempel når vi udøver inkassoaktiviteter og køber fordringer. For enkelte af vores services, er vi alene databehandlere og behandler alene dine persondata efter instruks fra klienten eksempelvis i tilfælde af helt fastlagte faktureringsservices. For information omkring hvordan dine persondata bliver behandlet i forbindelse med disse services, skal du tage kontakt til din aftalepart (Kreditor).

Vi kan behandle persondata om dig på forskellige måder og i forskellige situationer alt afhængig af, om du er klient, kunde, leverandør eller jobansøger. Det er også muligt, at vi behandler persondata omkring besøgende på vores hjemmeside(r). Alt afhængig af hvordan du vælger at interagere med os. Uanset hvilken situation, der er tale om, lover vi, at vi aldrig sælger eller bruger dine personoplysninger i markedsføringsøjemed i strid med gældende persondataret.

Intrum er en international koncern med en række forskellige virksomhedsenheder i forskellige lande. Den Intrum enhed, der behandler dine persondata, vil være ansvarlig for beskyttelsen af dine persondata. (Dataansvarlig). Du kan finde oplysninger om enhedens persondatabehandling i lokalt sprog på de respektive enheders lokale hjemmesider.

Hvis du er kunde (debitor) kan du finde yderligere oplysninger om vores persondatabehandling her.

Hvis du er jobansøger kan du finde yderligere oplysninger om vores persondatabehandling her

Hvis du er en nuværende eller potentiel klient, leverandør eller har andre interaktioner med os, hvor vi får adgang til persondata, kan du finde yderligere oplysninger omkring vores persondatabehandling i disse kapitler.

Hvis du ønsker at give os besked vedrørende et brud på behandlingssikkerheden eller har en anmodning i forhold til dine databehandlingsrettigheder, kontakt da vores Databeskyttelsesrådgiver, e-mail: dk.dpo@intrum.com

Politik

Denne persondatapolitik vedrører vores behandling af dine persondata som repræsentant for vores nuværende eller potentielle klienter, leverandører eller andre samarbejdspartnere. 

Hvorfor har vi adgang til – og behandler dine data?

For at indgå og eksekvere en aftale vi har med dig, eller den virksomhed du repræsenterer, er det nødvendigt at behandle dine persondata. Det kan også forekomme, at vi behandler data vedrørende, hvem der tilgår vores hjemmeside eller fysiske lokaliteter alt afhængig af, hvordan du vælger at interagere med os. Det kan også være du er interesseret i begivenheder, vi afholder, eller informationer vi kan levere.

Vi vil alene behandle dine persondata, hvis vi har et lovligt grundlag hertil. Det betyder, at behandlingen skal være lovlig for opfyldelsen af en kontrakt, som du eller den virksomhed, du repræsenterer, er part i, eller for at udøve indledende undersøgelser på baggrund af dit ønske før en kontrakt kan indgås. I henhold til vores legitime interesse kan det også være, vi giver dig oplysninger omkring vores services, muligheder, analyser, begivenheder eller workshops som kunne være i din interesse, eller som er nødvendige for at kunne udføre ønskede opgaver, som måtte forventes for den branche, du repræsenterer.

Vi er forpligtet til at udlevere dine persondata, når vi bliver revideret af myndigheder og for at forebygge, overvåge og bevise svindel, hvidvask og andre kriminelle aktiviteter.

Dine persondata vil blive behandlet sikkert i overensstemmelse med gældende persondataret.

 

Hvilke persondata behandler I om mig – og hvorfor?

Vi har nødvendig information for administrationen af vores kontraktforhold eller samarbejde. For at kunne kommunikere med dig og for at sikre en sikker og korrekt identifikation, har vi brug for dit navn, titel og kontaktdetaljer, såsom adresse, telefonnummer og e-mail.

For at kunne overholde lovgivningsmæssige forpligtelser i forbindelse med eksempelvis forebyggelse af hvidvask, kan det også være, vi har behov for pas eller lignende identifikation og tilhørende oplysninger.

Afhængig af opdraget og de relevante lande, der er involveret, kan vi anmode en screeningekspert om at vurdere, hvorvidt der er forhold som kan diskvalificere dig eller den virksomhed, du repræsenter, fra opdraget.

Med mindre det er aftalt med dig – eller det er nødvendigt for fastlæggelsen, udøvelsen eller forsvaret af et retskrav, vil vi ikke inkludere særlige kategorier af persondata (almindeligvis kendt som ”følsom persondata” såsom data, der afslører race eller etnisk oprindelse, politiske overbevisninger, religiøs eller filosofisk tro, fagforeningsforhold eller behandling af persondata vedrørende helbred eller seksuel orientering).

 

Vil I dele mine persondata med andre?

Det kan være, vi deler dine persondata med vores leverandører, som bistår os og/eller leverer dele af vores services, for eksempel print og e-mail services eller advokatforbindelser. Det kan også være, vi deler dine persondata med vores klienter, hvis du repræsenterer en leverandør, som er involveret i den service, vi leverer til vores klienter og offentlige myndigheder.

Vores medarbejdere vil ligeledes have adgang til persondata. I sådanne tilfælde er adgang kun tilgængelig, hvis det er nødvendigt – og kun hvis medarbejderen er omfattet af en fortrolighedsaftale

 

Vil mine persondata blive overført til andre lande?

Da vi er en del af Intrumkoncernen kan det være nødvendigt at overføre dine persondata til andre lande. Hvis vi gør dette, vil vi sikre os, at der er passende sikkerhedsforhold gældende, som er i overensstemmelse med EU Persondataforordningen. (GDPR). Generelt vil dine persondata ikke blive overført til lande udenfor EØS området. Vi benytter også underleverandører for opbevaring af data, som kan være lokaliseret udenfor EØS, herunder – men ikke begrænset til USA. Vi vil aldrig overføre dine persondata udenfor EØS uden at sikre sikkerheden og beskyttelsen af dine persondata. Derfor sikrer vi os, at enhver modtager har underskrevet EU’ standardbestemmelser, eller at landet garanterer passende sikkerhedsforanstaltninger i henhold til deres persondataregulering. Vi kan tillige anvende US Privacy Shield programmet, som er et program, hvor amerikanske virksomheder kan forpligte sig til et højere niveau af persondatabeskyttelse, end hvad der følger af amerikansk ret. Vi kan endvidere være forpligtet til at udlevere persondata for at imødegå svindel, eller hvis vi lovmæssigt er forpligtet hertil.

 

Hvor længe gemmer I mine persondata?

Vi vil gemme dine personoplysninger så længe de er nødvendige for opfyldelsen af det lovlige formål, hvormed de oprindeligt var indsamlet, så længe vi har en legitim interesse i at opbevare disse oplysninger eksempelvis indtil aftaleforholdet ophører og/eller forældelse indtræder i forhold til at kunne forsvare os i retssager. Vi er endvidere forpligtet til at beholde dine persondata i en tidsramme for at modvirke og påvise svindel, for at påvise hvidvask og i henhold til dokumentation i forhold til revision.

I forhold til vores backups vil vi ligeledes slette data i vores backup-systemer, dog kun såfremt backup data skal gøres til genstand for gendannelse i henhold til vores backup politik. Når backup up data i henhold til backup up politikken er genstand for sletning, vil vi slette dine data.

 

Vil jeg blive gjort til genstand for automatiserede afgørelser?

Vi vil ikke benytte dine persondata til automatiserede afgørelser.

 

Hvilke rettigheder har jeg?

Det er vigtigt, at du forstår, at det er dine persondata, vi behandler, og at vi ønsker, du skal være tryg ved vores måde at håndtere dine persondata. Selvom vi ikke behøver din tilladelse til at behandle dine persondata, har du alligevel mange rettigheder i forbindelse med vores behandling.

Dine rettigheder og hvad det betyder?

Retten til indsigt

Du kan anmode om oplysninger om, hvordan vi behandler dine persondata, herunder oplysninger om:

  • Hvorfor vi behandler dine persondata
  • Hvilke kategorier af persondata, vi behandler
  • Hvem vi deler dine persondata med
  • Hvor længe vi gemmer dine persondata – eller kreterierne, der bestemmer denne periode
  • Hvilke rettigheder du har
  • Hvorfra vi har modtaget persondata (hvis det ikke er modtaget fra dig)
  • Hvorvidt behandlingen omfatter automatiserede afgørelser (såkaldt profilering)
  • Hvordan vi sikrer dine persondata, såfremt dine persondata er blevet overført til et land udenfor EØS.

Alle oplysninger ovenfor er tilgængelige i vores persondatapolitik.

Du kan også anmode om en kopi af de persondata, vi behandler om dig. Vær dog opmærksom på at yderligere kopier, vil medføre et gebyr.

Retten til berigtigelse

Det er vigtigt, at vi har korrekt information om dig, og vi opfordrer derfor til, at du retter henvendelse til os, såfremt nogen af dine oplysninger måtte være ukorrekte, eller såfremt du har skiftet navn eller er flyttet.

Retten til at blive glemt

Såfremt vi behandler dine personoplysninger uden lovligt grundlag; for eksempel, hvis vi behandler dine data længere end nødvendigt eller uden formål, kan du anmode om, at disse persondata bliver slettet.

Retten til begrænsning af behandling

Fra det tidspunkt, hvor du har anmodet om, at vi korrigerer dine persondata - eller hvis du gjort indsigelse mod databehandlingen og indtil vi har undersøgt forholdet og bekræftet datakvalitet eller korrigeret i henhold til din anmodning, er du berettiget til begrænset databehandling. Det betyder at vi (med undtagelse af at gemme dine data) alene må behandle dine data enten i overensstemmelse med dit samtykke, eller hvis det er nødvendigt i forhold til at et retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis det er nødvendigt for at beskytte en andens rettigheder, eller det er af afgørende betydning for samfundets interesser.

Du kan også anmode om, at vi begrænser behandlingen af dine data, såfremt behandlingen ikke er lovlig, men du desuagtet ikke ønsker, at vi sletter dine persondata.

Retten til at gøre indsigelse

Hvis du mener, at vi ikke har ret til at behandle dine persondata, eller såfremt du ønsker en genovervejelse af den automatiserede håndtering, kan du gøre indsigelse mod vores behandling. I sådanne tilfælde kan vi dog fortsætte behandlingen, hvis vi kan påvise vægtige legitime grunde til behandlingen, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder, eller behandlingen er nødvendig for, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

Retten til dataportabilitet

Du har ret til i et almindeligt anvendt og maskinlæsbart format at modtage personoplysninger om dig selv, som du har givet til os enten i henhold til samtykke eller i forbindelse med opfyldelse af en kontrakt. Du har ligeledes ret til at få transmitteret dine personoplysninger direkte fra os til en anden, såfremt det er teknisk muligt.

Retten til at trække samtykke tilbage

Intrum baserer ikke sin databehandling på samtykke. For det tilfælde, at enkelte sagsbehandlingsskridt er baseret på samtykke, har du ret til at trække samtykket tilbage, og vi vil i same forbindelse standse den sagsbehandling, som alene er baseret på samtykke som lovlig grund.

Vi vil endvidere give besked til andre, som vi har delt dine persondata med, om dine anmodninger.

 

Hvordan gør jeg indsigelse til databehandlingen eller udøver mine rettigheder?

Hvis du ønsker at gøre indsigelse til behandlingen af dine persondata herunder i relation dine rettigheder, som beskrevet ovenfor, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (DPO), hvorefter vi vil behandle din henvendelse.

Databeskyttelsesrådgiver (DPO), e-mail: dk.dpo@intrum.com

Såfremt du ikke er tilfreds med vores svar, eller du fortsat ikke mener vi behandler dine data korrekt eller lovligt, kan du klage til Datatilsynet. Du kan finde yderligere oplysninger om Datatilsynet og deres klagebehandlingsprocedurer på Datatilsynets hjemmeside, www.datatilsynet.dk

Hvis du har yderligere spørgsmål til vores behandling af persondata, kan du kontakte vores databeskyttelsesrådgiver (DPO).

 

 

Vi bruger cookies på denne hjemmeside (www.intrum.dk)

Cookies er små tekstfiler som lagres i din webbrowser, når du besøger en hjemmeside. Vi bruger cookies til at gøre det muligt for dig at bruge denne hjemmeside og dens funktionaliteter. Disse cookies er strengt nødvendige, hvis du vil bruge hjemmesiden eller en bestemt funktionalitet. Vi bruger også cookies til at optimere vores hjemmesides ydeevne, for at forbedre din oplevelse (performance cookies); samt cookies til bedre at forstå de besøgendes på hjemmesiden, så vi kan forbedre vores hjemmeside, produkter, tjenester og marketingindsatser (analyse cookies).

I overensstemmelse med gældende lovgivning, anvender vi kun disse cookies ved forudgående tilladelse. Du giver dit samtykke ved at acceptere betingelserne i infobeskeden omhandlende cookies, som vises på vores hjemmeside til at begynde med. Denne meddelelse vises muligvis igen, selvom du har accepteret den, for eksempel når den relevante cookie er blevet afvist eller fjernet.

Du kan deaktivere cookies via dine browserindstillinger. Vær opmærksom på, at dette også kan påvirke de cookies, som er strengt nødvendige og uundværlige for at dette websted fungerer. Derfor kan dele af webstedet muligvis ikke fungere korrekt, hvis du deaktiverer (alle) cookies. Uden cookies vil vores evne til at forbedre din brugeroplevelse være begrænset. Eksempelvis vil cookieinformationsmeddelelsen kontinuerligt blive vis og sprog skal vælges gentagne gange. En anden mulighed er at justere dine browserindstillinger så du modtager en advarsel, når der gemmes cookies.

Hjemmesiden http://www.allaboutcookies.org/ giver generel nyttig information omkring cookies.
Få mere information om hvordan du kan deaktiverer cookiespå hjemmesiden http://minecookies.org/cookiehandtering/

Cookies

ASP.NET_SessionId
Domæne: www.intrum.com
Denne cookie placeres, når hjemmesiden besøges. Siden er ikke tilgængelig uden denne cookie. Denne cookie slettes, når du lukker din browser.

Google Analytics:_utma (2 years); _utmb (30 min); _utmc (browser session); _utmz (6 months), _ga(2 years), _gat(10 minutes)
Domæne: www.google.com
Googles information vedr. persondatapolitik: http://www.google.com/intl/en/policies/privacy/.
Disse cookies bruges til at indsamle oplysninger om, hvordan besøgende bruger vores websted. På den måde kan vi forbedre vores hjemmeside, produkter, tjenester og marketingstrategier. Google kan forbinde dataene fra Google Analytics til data indsamlet via deres andre tjenester, f.eks. søgefunktionen, YouTube, Maps og DoubleClick

acceptsCookies
Domæne: www.intrum.com
Denne cookie placeres når hjemmesidens besøgende klikker på knappen ”Jeg accepterer cookies”. Ved næste besøg på hjemmesiden vil denne popup ikke blive vist. Cookien slettes efter et år.

Popup
Domæne: www.intrum.com
Denne cookie placeres når den besøgende skjuler "kontakt os" –popupen og skjuler popupen ved det næste besøg. Cookien slettes efter et år.

HideLoginHelp
Domæne: www.intrum.com
Denne cookie placeres når den besøgende skjuler “login-tooltip” i webstedets sidehoved og gemmer værktøjstip ved det næste besøg. Cookien slettes efter et år.

IWD_LANG
Domæne: www.intrum.com
Gemmer den besøgendes sprogpræference. Cookien slettes efter 4 år.

Alert-closed-[id]
Domæne: www.intrum.com
Denne cookie placeres når den besøgende skjuler en advarselsmeddelelse og den skjuler advarslen ved det næste besøg. ID-nummeret er unikt for hver besked. Cookien slettes efter et år.

NETSC
Domæne: www.intrum.com
Den cookie tilføjes sammen med NETSC og bruges til vedvarende kontrol af belastningsbalancerne for webserverene. Cookien udløber efter 10 minutter.

Generelt
Der kan være anvendt andre cookies end ovennævnte. Denne Politik, samt cookies anvendt på Intrums domæne, kan uden forbehold ændres og opdateres.
Intrums hjemmeside kan indeholde links til andre websider. Intrum er ikke ansvarlig for indholdet eller tilgængeligheden af oplysninger på disse sider, og kan ikke drages til ansvar i juridiske sammenhænge.

Kontakt

Intrum A/S
Postboks 320
Valby Torvegade 17, 2. sal
2500 Valby

Tlf.: +45 3369 7000
intrum@dk.intrum.com

 

Vilkår & Betingelser

Oplysningerne på dette websted, samt de af alle Intrums andre selskaber der er knyttet hertil, er udelukkende givet til informative formål vedrørende Intrum, dets datterselskaber og partnere, og de ydelser de tilbyder. Det udgør ikke et tilbud om salg af værdipapirer og må ikke påberåbes i forbindelse med nogen form for investeringsbeslutning.

Oplysningerne på dette websted leveres "som det er" uden garanti eller vilkår af nogen art, enten udtrykkeligt eller underforstået, inklusiv, men ikke begrænset til, nogen underforståede garantier eller vilkår for salgbarhed, egnethed til et bestemt formål eller patentkrænkelser. Alle sådanne underforståede garantier er således udelukket.

Ved at tilgå til dette websted accepterer du, at Intrum ikke hæfter for direkte, indirekte eller følgeskader opstået grundet brugen af af oplysninger og materiale indeholdt på denne hjemmeside eller andre hyperlinkede hjemmesider, inklusive, men ikke begrænset til, tabt fortjeneste, forretningsforstyrrelser, tab af programmer eller andet, selvom vi udtrykkeligt er underrettet om muligheden for sådanne skader.

Andre websteder, der kan være nævnt eller linket til på denne hjemmeside, er ikke under Intrums kontrol. Derfor kan Intrum ikke stå til ansvar for indholdet af disse websteder, og selvom Intrum har givet oplysning omkring disse websider og/eller oplysninger, kan det ikke anses som en godkendelse fra Intrums side. Intrum tilbyder links til disse som en bekvemmelighed for dig.

Der gives tilladelse til at downloade og udskrive materiale fra denne hjemmeside med henblik på gennemsyn, læsning og til brug som reference. Enhver anden kopiering, distribution eller modifikation af materiale på dette websted, uanset om det er i elektronisk eller fysisk format, er strengt forbudt uden forudgående skriftlige tilladelse fra Intrum.

Der er naturlige farer ved brugen af enhver software der findes på internettet, og Intrum tilråder dig at sikre, at du fuldstændig forstår risikoen, inden du henter software på internettet.

Ovenstående udelukkelser og begrænsninger gælder kun i det omfang loven tillader det.

Copyright © 2001-2013 Intrum AB alle rettigheder forbeholdes. Ophavsretten i materialet på denne hjemmeside tilhører Intrum AB, datterselskaber eller dets licensgivere.

Visse udsagn i de udgivne pressemeddelelser er fremsynende udsagn. Udsagn der ikke er historiske fakta er fremsynende udsagn. Desuden er ord som "forventer", "forudser", "tror", "planlægger", "vejledende" og lignende udtryk, tilsigtet at identificere fremsynende udsagn. Alle sådanne fremsynende udsagn er baseret på Intrums rimelige forventninger på det pågældende tidspunkt, hvor de er foretaget. Fremsynende udsagn er imidlertid ikke garantier for fremtidige resultater, da de indebærer risici, usikkerheder og antagelser, som kan vise sig at være ukorrekte og som kan få Intrums faktiske resultater og erfaringer til at afvige væsentligt fra de forventede resultater, eller andre forventninger udtrykt i sådanne udsagn.

De risici, usikkerheder og antagelser der kan påvirke Intrums præstationer inkluderer: muligheden for at økonomiske eller andre forhold kan føre til nedgang i efterspørgslen af Intrums produkter og services på verdensplan. Intrums evne til at gennemføre sin vækstplan med succes, herunder evnen til at nå sine økonomiske fleksibilitetsmål på de vilkår og betingelser påtænkt af Intrum; ændringer i inkassobranchen og -markederne, herunder ændringer i klientpræferencer for services/produkter; konkurrencepres som forårsager prisreduktioner og/eller tab af markedsandel; risici forbundet med investeringer og drift i udlandet, herunder udenlandske økonomiske forhold, valutakursudsving, lovgivningsmæssige rammer og kulturelle faktorer; Intrums evne til med succes at integrere nylige og fremtidige virksomhedsovertagelser, alliancer og investeringer; Intrums evne til at beskytte dets proprietære information og teknologi; det potentielle tab af essentielle forretningsmæssige aktiver, herunder datacenterkapacitet eller afbrydelse af telekommunikationsforbindelser eller strømkilder; ændringer i lovgivningsmæssige, regnskabsmæssige, lovgivningsmæssige og kommercielle forhold, der påvirker Intrums evne til at indsamle, administrere, aggregere og anvende data; Intrums evne til at tiltrække og fastholde nøglemedarbejdere, samt de konkurrencemæssige konsekvenser, som konverteringen til euroen kan have på Intrums pris- og marketingstrategier.

Intrum forpligter sig ikke til at opdatere fremsynende udsagn til at afspejle fremtidige begivenheder eller omstændigheder.

Cookies

Når du besøger vores hjemmeside, kan vi sende "cookies" til din computer. En cookie er en lille tekstfil eller stykke data, som en hjemmeside du besøger, kan placere eller gemme på din computer. Cookies indeholder ikke selv personidentificerbare oplysninger. Men hvis du giver personidentificerbare information til os (f.eks. ved at registrere dig i en internetrelateret ydelse eller adgangskode), kan sådanne oplysninger være knyttet til de data, der er gemt i cookien. Der er to typer cookies. Den ene gemmer en fil i længere tid på din computer, og den kan forblive på din computer, selv efter du har slukket den. En sådan cookie kan eksempelvis bruges til at huske den besøgendes indstillinger på dennes sidste besøg, på det pågældende websted. Den anden type cookie hedder "session cookie". Mens du besøger en hjemmeside, gemmes session cookies midlertidigt i din computers hukommelse. Session cookies gemmes kun midlertidigt på din computer, da de forsvinder når du lukker din webbrowser. Intrums hjemmeside bruger ikke Session-cookies.

For at undgå Cookies med de fleste internetbrowsere, kan du indstille browseren til at blokere cookies, slette cookies fra din computers harddisk eller til at meddele dig, når en hjemmeside indeholder cookies, før denne cookie gemmes. Se venligst instruktionerne i din browser eller din hjælpeskærm for at lære mere om disse funktioner. Bemærk venligst, at nogle af vores websider muligvis ikke fungerer korrekt uden brug af cookies.

Personidentificerbare oplysninger

Vi vil ikke indsamle dine personidentificerbare oplysninger uden din viden og tilladelse, og vi vil heller ikke sælge eller udleje sådanne data. For at kunne tilbyde dig et bestemt produkt, service eller information, eller for at kunne behandle en transaktion, kan vi muligvis anmode om dine personlige oplysninger. Disse oplysninger kan indeholde dit navn, titel, forsendelsesadresse, faktureringsadresse, e-mailadresse, telefonnumre og/eller faxnumre. Personlige oplysninger indsamles kun når de er nødvendige for at kunne levere et produkt, service eller information, behandle en transaktion, eller hvis du sender det til os i forbindelse med andre formål, eksempelvis i jobansøgninger.