Vi sørger for den bedste kunderejse

Hos Intrum har vi indgående kendskab til de udfordringer, man står over for, når man har gæld, og vi ved, hvordan vi kan hjælpe. Hver dag taler vi med omkring 250.000 af vores kunders kunder, der alle arbejder med at få overblik over deres økonomiske situation. Sammen med os finder de holdbare betalingsløsninger, så de kan slippe for at bekymre sig om gælden og se vejen til en sund økonomi.

Intrums værdier — essensen af hvem vi er — kommer i høj grad til udtryk i den måde vi driver inkassovirksomhed på. Med fokus på etik og en sympatisk tilgang til dine kunder og i kombination med vores investering i data, værktøjer og teknologiske løsninger betyder det, at vi kan tilbyde dine kunder løsninger, der er skræddersyet til og med respekt for deres individuelle behov; vi leverer ikke kun én løsning.

Vores mål er at hjælpe dine kunder med at forstå deres økonomiske situation, give dem troen på at det kan lykkes at blive gældfri, give tage kontrollen tilbage aktivt at afvikle på deres gæld, så de kan komme videre med deres liv.

Et utroligt imødekommende team, der får dét at have gæld til at føles mindre skræmmende
UK Banking kunde, november 2021

Vi sørger for, at dine kunder får en positiv oplevelse af det, der ellers kan være et vanskeligt tidspunkt i deres liv.

Kundesegmentering – kundeservice tilrettet den enkelte kunde

Vores segmenteringsmodel hjælper os med at skelne mellem dine kunder, så vi ved, hvilke kommunikationsformer og services de foretrækker. Vi bruger vores erfaring og indsamlede data når vi tilrettelægger præcis hvilke services og hvilken tilgang der virker bedst, når vi er i dialog med dine kunder om deres gæld. Den situation dine kunder kan tænkes at befinde sig i er meget individuel. Her er et par eksempler:

En af dine kunder har modtaget en inkassoskrivelse og ønsker at betale med det samme. Kunden ønsker ikke at kontakte en inkassogældsrådgiver først men vil i stedet gerne have mulighed bare at få gælden ud af verden ved at betale og så komme videre med sit liv. I dette tilfælde kan kunden nemt logge ind via vores selvbetjeningsløsning, tjekke det aktuelt udestående beløb og foretage en betaling.

På den anden side kan en person med store økonomiske udfordringer, og som desperat ønsker at forbedre sin situation, have brug for at føle sig forstået og få hjælp til at finde holdbare løsninger, så der kan arbejdes frem mod en gældfri fremtid. De forskellige teams hos Intrum har alle mangeårig erfaring og specialiseret viden om dine produkter og de services, du leverer. Vi møder kunden med såvel stor empati og respekt som med individuelle løsninger — løsninger som skal sikre, at kunden betaler, får oprettet en afdragsordning og overholder sin betalingsaftale. Det motiverer dem til at samarbejde med os, og dét påvirker din virksomhed, dine kunder og samfundsøkonomien som helhed.

Forståeligt nok kan din kunde blive følelsesmæssigt berørt, og nogle gange kan der opstå frustrationer omkring dét at have gæld. Hos Intrum ser vi det som en af vores opgaver at imødekomme din kundes praktiske og følelsesmæssige behov. Hver kunde bliver mødt med tilpasset kommunikation og de løsninger, der er skræddersyet til den enkeltes adfærd og personlighed, økonomiske formåen samt livssituation.

Vores mission er at se synspunkter fra begge sider og at hjælpe med at finde en overkommelig og bæredygtig løsning for alle. Det kan vi kun gøre ved at behandle alle med værdighed, respekt og empati.
Zara Berven, Head of Operations in Sweden, Intrum Scandinavia
For os er målet at opnå en sund samfundsøkonomi, hvor din virksomhed modtager betaling for de produkter og services, du har leveret, så du kan betale dine medarbejdere løn, og at de der har gæld, kan betale den og komme videre i livet. Dette er en win-win situation for alle.
Zara Berven, Head of Operations in Sweden, Intrum Scandinavia