Hvad er inkasso?

Inkasso er inddrivelse af gæld. Det betyder, at du opkræver penge fra kunder, der ikke har betalt deres regninger til tiden.

Det kan være en omstændig proces, at få penge for sine forfaldne fakturaer, og det er vigtigt, at det gøres korrekt - både i forhold til lovgivningen, og i at sikre fair behandling af kunden. Derfor kan det være en god idé, at få hjælp til inddrivelsen af et inkassofirma.

Gælden kan både være fakturaer som slet ikke er betalt, eller er delvist betalte.

Inkasso kan foretages af sælgeren selv, en advokat eller et inkassobureau. Benytter du en ekstern inkassopartner, overgår al dialog med kunden omkring gælden til inkassofirmaet.

Det kan være en omstændig proces, at få penge for sine forfaldne fakturaer, og det er vigtigt, at det gøres korrekt - både i forhold til lovgivningen, og i at sikre fair behandling af kunden. Derfor kan det være en god idé, at få hjælp til inddrivelsen.

Læs mere om hvorfor det er en god idé at bruge et professionelt inkassofirma

Vælger du at få hjælp af et inkassofirma, er det vigtigt du gør dig nogle overvejelser, så du får mest muligt ud af samarbejdet med din inkassoleverandør; hvilken løsningsgrad kan du forvente? Hvordan behandler inkassoselskabet data? Hvordan matcher inkassoselskabets løsninger dine behov? Hvilke metoder bruges til at inddrive pengene?

Få gode råd til, hvad du bør overveje, når du vælger inkassopartner

Har du brug for hjælp til Inkasso?

Se hvordan vi kan hjælpe dig