At få betaling for varer og tjenesteydelser, er kernen i en bæredygtig virksomhed. Få nogle grundlæggende ”dos & don'ts” i forbindelse med inddrivelse af gæld.
For at din virksomhed skal overleve, er det vigtigt, at den har en god likviditet.
Gode rutiner for fakturering og betalingsopfølgning er med til, at sikre god økonomi i virksomheden. En vigtig del af rutinen er derfor, at lave en god basisfaktura. Få 6 gode råd til, hvordan du laver en god faktura.
Der kan være mange årsager til, at din kunde ikke vil betale for en vare eller serviceydelse. Få gode råd til, hvad du skal gøre, hvis der opstår uenighed omkring betalingen.
Kompensationsgebyr, inkassogebyr, rykkergebyr, inkassoomkostninger! Både før en sag sendes til inkasso og i selve inkassoforløbet, pålægges forskellige omkostninger og gebyrer. Det kan derfor blive dyrt, at være skyldner.
Ved at have en klar kreditpolitik og fastlagte rutiner i tilfælde af udeblivende betaling, kan du undgå tab på debitorer og øge din omsætning.
Har du styr på reglerne for inkasso? Ved du eksempelvis hvad der skal stå i rykkeren til dine kunder? eller hvilke krav der er til inkassoprocessen? Få svarerne her.
Inkasso er inddrivelse af gæld. Det betyder, at du opkræver penge fra kunder, der ikke har betalt deres regninger til tiden.
Forbered dig på indførelsen af EU's persondataforordning (GDPR) nu. Her er ti punkter, som kan hjælpe dig på vej. EU's persondataforordning vil påvirke mange virksomheder i Europa. Er du klar til ændringerne?
loading...