Etisk inddrivelse i krisetid

Da samfundet og verden omkring os ændrer sig dag for dag på grund af den igangværende coronavirus-situation, stræber vi hos Intrum efter at finde løsninger i denne periode med usikkerhed.

Etisk inddrivelse med forståelse for den enkeltes situation

Vi følger situationen løbende for at sikre, at vi fortsat kan hjælpe og stå til rådighed for vores klienter og deres kunder.

I tider forbundet med usikkerhed ledes vi af vores kerneværdier - etik, empati, dedikation og løsninger. Især etik og empati, er i den nuværende situation vigtigere end nogensinde før.

Vanskelige tider for forbrugere og virksomheder

Mange oplever nu et pludseligt fald i lønningerne eller at de bliver afskediget, som et resultat af spredningen af coronavirus. Dette skaber en stor usikkerhed omkring økonomien, både i husholdninger og hos virksomheder.

Vi har forståelse for dette.

Vi ved, at situationen har haft stor betydning for mange. Kunderne påvirkes meget forskellige fra person til person - det samme gælder for virksomhederne. Gælden er der stadig, men betalingsvilligheden kan være faldet på grund af sygdom, pleje af familie eller tab af indkomst.

Vi tager vores ansvar alvorligt

For os er det meget vigtigt, at alle behandles med en høj grad af empati i disse svære tider. Derfor har vi indført midlertidige ændringer i vores forretning, for at kunne hjælpe og tage hensyn til kunder, der nu befinder sig i vanskeliggjorte økonomiske situationer. Vi har eksempelvis indstillet al udkørende inddrivelsesvirksomhed, og gør generelt vores yderste for at finde gode løsninger, der er tilpasset den enkeltes situation - om det er tilpasning af betalingsplaner, rentestop eller udskydelse af betalingsfrister.

Vi er her for at hjælpe dig

Har du brug for hjælp, eller har du spørgsmål?

Har du betalingsproblemer eller modtaget et brev fra Intrum omkring en gæld, er vi her for at hjælpe dig.

Kontakt os, så vi kan finde den bedste en løsning sammen.