Inkasso
En succesfuld virksomhed er afhængig af et forudsigeligt cash flow og gode kunderelationer. Når dine kunder ikke betaler til tiden, kan Intrum inddrive gælden og samtidig bevare kundeforholdet.
Vi mener, at uanset om du er en stor virksomhed eller et lille enkeltmandsfirma, skal du koncentrere dig om det du gør bedst, ikke på at blive betalt. Ved at håndtere forsinkede betalinger bestemt og retfærdigt, kan vi hjælpe dig med at blive betalt hurtigere og nedbringe udestående kredit. Det gør, at du i stedet kan fokusere på det du gør bedst.
Vi har specialiserede processer til alle typer af fordringer baseret på vores årelange erfaring med inkasso, viden om generel betalingsadfærd og differentierede scorecards.
Se løsninger og priser eller læs vores guide til inddrivelse af gæld.

Få hjælp allerede i dag
Find den løsning der passer til dig, eller kontakt os
Tlf: 7027 7298
E-mail: henvendelse@intrum.com
Der er mange fordele ved inkasso hos Intrum
Få viden omkring betalingsadfærd og inkasso
Tilmeld dig vores nyhedsbrevDet siger vores kunder
CR Vinduespolering & Rengøring fra Odense er en af de kunder, som Intrum hjælper med at inddrive manglende betaling.
"Når kunderne ikke betaler deres regninger, hjælper Intrum mig med inkasso på en respektfuld måde, hvilket er vigtigt for kundeforholdet".
Karina Hinze Rasmussen
Kontorassistent / Office Manager
CR Vinduespolering & Rengøring
Se løsninger og priser eller kontakt os for nærmere dialog.


Vi arbejder sammen med små og store virksomheder i alle brancher i hele Europa, og vi er stolte af at have stærke relationer med vores kunder.
Se flere udtalelser fra både danske og internationale kunder
Alt om inkasso
Spørgsmål & svar
Uanset hvor stort eller lille dit behov er, kan vi hjælpe.
Succes for inddrivelse afhænger af en række faktorer, der kan derfor ikke gives garantier på forhånd. Taget over en bred kam, ender i gennemsnit 7 ud af 10 inkassosager positivt.
Ifølge loven skal beløbet minimum være 1 kr.
Da der bl.a. bliver pålagt forskellige gebyrer, både overfor dig og din kunde, anbefaler vi, at hovedstolsbeløbet er mindst 50 kr.
Vi mener, at der bør være en etisk grænse for minimumsbeløbet.
For at generere så høj en inddrivelse som muligt, benytter vi inkassokonsulenter. Fra erfaring ved vi, at brugen af inkassokonsulenterne skaber bedre muligheder for succes. Provisionen er med til at dække omkostninger ved konsulenterne.
Dette er lovbestemt. Lovgiver og domstolene har sat rammer for, hvilke omkostninger der kan pålægges skyldner.
Er din kunde bosiddende i udlandet, kan vi hjælpe dig med inddrivelsen. Intrum har kontorer i 24 europæiske lande og dækker resten af verden gennem et solidt netværk.
Når du sender en udenlandsk inkassosag til os, sender vi den videre til vores kontor eller samarbejdspartner, i det pågældende land. Ved at benytte lokale kompetencer, sikres dybdegående indblik i lokale forretningspraksis, kulturer, love og regler. Det gør, at dine kunder behandles på den bedste vis.
Intrum tilbyder ikke køb af enkeltstående krav. Som tommelfingerregel, skal du have mindst 300 sager, før vi kan lave en prisberegning på porteføljen.
Vi anbefaler, at du taler med en advokat.
Som udgangspunkt vil du modtage betaling en gang om måneden. Har din kunde oprettet en afdragsordning, vil du derfor modtage afbetalingen i rater.
Behandler vi flere sager for dig, vil du ligeledes modtage afregningen samlet, en gang om måneden.
Vi kan hjælpe dig gennem hele den retslige proces. Via de retlige instanser kan vi opnå fundament på kravet (dom på at din kunde skylder dig pengene), dels indgå betalingsaftaler og der kan gøres udlæg for kravet hos kunden, hvis der er mulighed herfor.
Er sagen over 100.000 kr., eller er der tvister/indsigelser, håndteres sagen gennem vores advokatsamarbejdspartner.
Når din kunde laver en indsigelse betyder det, at kunden ikke er enig i, at han/hun skal betale for varen eller ydelsen.
En indsigelse skal ske skriftligt. Herefter skal det bevises, om der er hold i indsigelsen eller ej. Er indsigelsen reel, må du ikke sende fakturaen til inkasso. Har du allerede sendt sagen til behandling hos Intrum, og indsigelsen opstår efterfølgende, vil vi afklare situationen, og sætte inddrivelsesprocessen på pause i denne periode. Viser det sig, at der ikke er hold i indsigelsen og din kunde derfor er forpligtet til at betale, vil inddrivelsesprocessen fortsætte. Har kunden ret i sin indsigelse, stopper inddrivelsen helt.
Hvad skal jeg gøre?
- Sørg for at have dokumentation for ordre, levering og korrespondance med kunden.
- Er der tale om mindre uoverensstemmelser, så samarbejd med kunden om at få løst disse, inden fakturaen forfalder.
- Er sagen sendt til inkasso, så overlad den direkte dialog med kunden til Intrum.
Er din kunde uenig i kravet, skal han/hun lave en skriftlig indsigelse. Herefter skal det bevises, om der er hold i indsigelsen eller ej. Vi afklarer situationen og tager hele dialogen med kunden. I denne periode sættes inddrivelsesprocessen på pause. Viser det sig, at der ikke er hold i indsigelsen og din kunde derfor er forpligtet til at betale, vil inddrivelsesprocessen fortsætte. Har kunden ret i sin indsigelse, stopper inddrivelsen helt.

Et godt inkassobureau er mere og andet end du måske tror
Der er mange, der forbinder inkassobureauer med truende adfærd. Sådan arbejder vi ikke med inkasso hos Intrum. En kunde, der skylder din virksomhed penge, er også en potentiel kunde i fremtiden, og derfor handler det om at behandle alle kunder med respekt - også når vi taler om inkasso. Det ved vi giver bedre resultater på både kort og langt sigt.
Ikke to inkassosager er ens
Nogle inkassosager bliver løst med det første inkassovarsel og andre sager havner i fogedretten. Nogle sager ender med en afdragsordning, hvor kunden afdrager på sin gæld over en tidsperiode. For Intrum handler det om at gøre din virksomhed tilfreds og opnå de bedst mulige resultater. Det gør vi ved at behandle hver sag individuelt.
Lad os håndtere besværet med fakturaer, rykkere og indsigelser
Der er selvfølgelig inkassosager som ikke går som forventet, eller hvor din kunde laver en indsigelse. Det kræver overblik og viden om lovgivningen og processen omkring inkasso at håndtere dette internt hos virksomheder, samt ressourcer i form af både medarbejdere, tid og penge.
Brug Intrum som inkassopartner og lad os stå for både administrationen og dialogen med dine kunder, så du ikke skal bruge energi og tid på at inddrive gammel gæld, men i stedet kan fokusere på at skrive den næste faktura.
loading...