Inkasso

En succesfuld virksomhed er afhængig af et forudsigeligt cash flow og gode kunderelationer. Når dine kunder ikke betaler til tiden, kan Intrum inddrive gælden og samtidig bevare kundeforholdet.

Vi mener, at uanset om du er en stor virksomhed eller et lille enkeltmandsfirma, skal du koncentrere dig om det du gør bedst, ikke på at blive betalt. Ved at håndtere forsinkede betalinger bestemt og retfærdigt, kan vi hjælpe dig med at blive betalt hurtigere og nedbringe udestående kredit. Det gør, at du i stedet kan fokusere på det du gør bedst.

Vi har specialiserede processer til alle typer af fordringer baseret på vores årelange erfaring med inkasso, viden om generel betalingsadfærd og differentierede scorecards.

Uanset hvor lille eller stort beløbet er på dine krav, har vi ekspertisen i at håndtere sagen i inkasso på en måde, der giver det bedste resultat.

Få hjælp allerede i dag

Find den løsning der passer til dig, eller kontakt os

No Risk
Læs mere om No Risk
0,- /år
Provision; Inkasso 30%, Overvågning 30%, International inkasso 30%
✔ Juridisk vejledning
✔ Op til 6 konsulentbesøg
✔ Reg. i skyldnerregistrer
✔ Online sagsoversigt
Standard
Læs mere om Standard
1.200,- /år
Provision; Inkasso 10%, Overvågning 35%
✔ Juridisk vejledning
✔ Op til 6 konsulentbesøg
✔ Reg. i skyldnerregistrer
✔ Online sagsoversigt
Extra
Læs mere om Extra
1.800,- /år
Provision; Inkasso 10%, Overvågning 35%, International inkasso 25%
✔ Rykkermærkater
✔ Juridisk vejledning
✔ Op til 6 konsulentbesøg
✔ Reg. i skyldnerregistrer
✔ Online sagsoversigt

Der er mange fordele ved inkasso hos Intrum

Du sparer tid og penge på administration

Nem sagsbehandling uden tunge omkostninger

Personlige besøg og dialog i øjenhøjde

Følg med i dine sager online

Du får gavn af Intrums stærke brand

Global rækkevidde

‹  PREVIOUS NEXT  ›

Det siger vores kunder

CR Vinduespolering & Rengøring fra Odense er en af de kunder, som Intrum hjælper med at inddrive manglende betaling. 

"Når kunderne ikke betaler deres regninger, hjælper Intrum mig med inkasso på en respektfuld måde, hvilket er vigtigt for kundeforholdet".

Karina Hinze Rasmussen
Kontorassistent / Office Manager
CR Vinduespolering & Rengøring

Se løsninger og priser eller kontakt os for nærmere dialog.

Karina Hinze Rasmussen
"Jeg sparer en masse tid, fordi Intrum hjælper mig med inkasso", siger Karina Hinze Rasmussen, Kontorassistent hos CR Vinduespolering & Rengøring

"Det er vigtigt for os, at vi har en så gnidningsfri proces som muligt, for noget så svært som inkasso", siger Jakob Hansen fra SATS.

Vi arbejder sammen med små og store virksomheder i alle brancher i hele Europa, og vi er stolte af at have stærke relationer med vores kunder.

Se flere udtalelser fra både danske og internationale kunder


Alt om inkasso

Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål & svar

Hvad koster inkasso?

Uanset hvor stort eller lille dit behov er, kan vi hjælpe.

Se priser og løsninger her

Hvor meget inddriver I?

Succes for inddrivelse afhænger af en række faktorer, der kan derfor ikke gives garantier på forhånd. Taget over en bred kam, ender i gennemsnit 7 ud af 10 inkassosager positivt.

Er der nogen nedre eller øvre grænse for størrelsen af faktura I inddriver på?

Ifølge loven skal beløbet minimum være 1 kr.

Da der bl.a. bliver pålagt forskellige gebyrer, både overfor dig og din kunde, anbefaler vi, at hovedstolsbeløbet er mindst 50 kr.

Vi mener, at der bør være en etisk grænse for minimumsbeløbet.

Hvorfor tager I provision, når de andre lover hele hovedstolen tilbage?

For at generere så høj en inddrivelse som muligt, benytter vi inkassokonsulenter. Fra erfaring ved vi, at brugen af inkassokonsulenterne skaber bedre muligheder for succes. Provisionen er med til at dække omkostninger ved konsulenterne.

Hvorfor pålægger I ikke provisionen på skyldner, i stedet for at tage det af min hovedstol?

Dette er lovbestemt. Lovgiver og domstolene har sat rammer for, hvilke omkostninger der kan pålægges skyldner.

Kan Intrum hjælpe i udlandet og hvordan gør I?

Er din kunde bosiddende i udlandet, kan vi hjælpe dig med inddrivelsen. Intrum har kontorer i 24 europæiske lande og dækker resten af verden gennem et solidt netværk.

Når du sender en udenlandsk inkassosag til os, sender vi den videre til vores kontor eller samarbejdspartner, i det pågældende land. Ved at benytte lokale kompetencer, sikres dybdegående indblik i lokale forretningspraksis, kulturer, love og regler. Det gør, at dine kunder behandles på den bedste vis.

Jeg har en faktura, vil I købe den?

Intrum tilbyder ikke køb af enkeltstående krav. Som tommelfingerregel, skal du have mindst 300 sager, før vi kan lave en prisberegning på porteføljen.

Kan man som privatperson få hjælp til inddrivelse?

Vi anbefaler, at du taler med en advokat.

Får jeg mine penge på én gang, eller kommer de løbende?

Som udgangspunkt vil du modtage betaling en gang om måneden. Har din kunde oprettet en afdragsordning, vil du derfor modtage afbetalingen i rater.

Behandler vi flere sager for dig, vil du ligeledes modtage afregningen samlet, en gang om måneden.

Kan I hjælpe med det retslige forløb?

Vi kan hjælpe dig gennem hele den retslige proces. Via de retlige instanser kan vi opnå fundament på kravet (dom på at din kunde skylder dig pengene), dels indgå betalingsaftaler og der kan gøres udlæg for kravet hos kunden, hvis der er mulighed herfor.

Er sagen over 100.000 kr., eller er der tvister/indsigelser, håndteres sagen gennem vores advokatsamarbejdspartner.

Hvad er en indsigelse

Når din kunde laver en indsigelse betyder det, at kunden ikke er enig i, at han/hun skal betale for varen eller ydelsen.
En indsigelse skal ske skriftligt. Herefter skal det bevises, om der er hold i indsigelsen eller ej. Er indsigelsen reel, må du ikke sende fakturaen til inkasso. Har du allerede sendt sagen til behandling hos Intrum, og indsigelsen opstår efterfølgende, vil vi afklare situationen, og sætte inddrivelsesprocessen på pause i denne periode. Viser det sig, at der ikke er hold i indsigelsen og din kunde derfor er forpligtet til at betale, vil inddrivelsesprocessen fortsætte. Har kunden ret i sin indsigelse, stopper inddrivelsen helt.

Hvad skal jeg gøre?

  1. Sørg for at have dokumentation for ordre, levering og korrespondance med kunden.
  2. Er der tale om mindre uoverensstemmelser, så samarbejd med kunden om at få løst disse, inden fakturaen forfalder.
  3. Er sagen sendt til inkasso, så overlad den direkte dialog med kunden til Intrum.
Hvordan håndterer I indsigelser?

Er din kunde uenig i kravet, skal han/hun lave en skriftlig indsigelse. Herefter skal det bevises, om der er hold i indsigelsen eller ej. Vi afklarer situationen og tager hele dialogen med kunden. I denne periode sættes inddrivelsesprocessen på pause. Viser det sig, at der ikke er hold i indsigelsen og din kunde derfor er forpligtet til at betale, vil inddrivelsesprocessen fortsætte. Har kunden ret i sin indsigelse, stopper inddrivelsen helt.