Falske Intrum-breve i omløb 

Har du modtaget et brev, hvor Intrum Justitia — altså ikke kun Intrum — optræder som afsender, er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 3369 7000, for at få bekræftet dets rigtighed.

Læs mere ›

Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende en rykkerskrivelse eller en inkassosag hos os? Her finder du svar på ofte stillede spørgsmål.

Find svarene her eller tag kontakt til os

Du kan også logge ind på vores selvbetjeningsportal for at få oversigt over din sag. Der er to forskellige systemer, du kan logge ind på - alt efter om din sag har et journalnummer eller et sagsnummer:

 

Du er også meget velkommen til at tage kontakt til os.  Vi er her for at hjælpe dig med finde holdbare og fornuftige løsninger.

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

Hvordan betaler jeg min gæld?

Normalt vil vi udstede et girokort til dig som en del af betalingspåmindelsen, men der er en række mulige betalingsmetoder du kan benytte dig af.

Betal online

Du kan foretage betalinger og se status på dine sager via vores selvbetjeningsløsning, nemlig kundeportal.

Log ind her hvis din sag har et journalnummer
Log ind her hvis din sag har et sagsnummer

Indbetalingsoplysninger

Indbetalinger bedes du foretage ud fra den kodelinje, der står i det fremsendte brev fra Intrum. Den findes nederst på brevet, eller jf. det vedhæftede giro/indbetalingskort.

Direkte kontakt

Vores inkassorådgivere sidder klar til at hjælpe dig med en fornuftigt løsning. Kontakt os derfor gerne og få en dialog omkring dine muligheder

Jeg har allerede betalt gælden, hvad gør jeg?

Har du allerede betalt gælden, så kontakt os venligst på dét telefonnummeret, der står angivet i brevet fra Intrum. Vi undersøger herefter sagen nærmere og sørger for, at sagen bliver afsluttet såfremt betalingen af det skyldige beløb ses modtaget.

Vi skal venligst gøre dig opmærksom på, at det kan tage op til fem bankdage fra betalingen er foretaget til den ses registreret hos os. Har du foretaget betalingen til den oprindelige kreditor, bedes du fremsende en kvittering for betalingen, så vi kan kontakte kreditor og få betalingen bekræftet.

Kontakt gerne vores inkassorådgivere hvis der er noget, vi kan hjælpe med.

Kontakt os

Det er ikke min gæld, hvad skal jeg gøre?

Hvis du ikke genkender det krav, vi har skrevet til dig om, bedes du kontakte os, så vi får mulighed for at undersøge sagen nærmere.

Kontakt os

Hvem er Intrum?

Vi er en kreditstyrings- og inkassovirksomhed med afdelinger og partnere i hele verden. Vi inddriver gæld på vegne af andre virksomheder og opkøber også gæld fra blandt andet banker.  

Når vi har opkøbt en gæld fra en virksomhed, bank eller långiver, så betyder det, at du skylder pengene til Intrum i stedet for den oprindelige kreditor eller lånegiver og derfor fremadrettet skal afvikle gælden hos Intrum. 

Vores ønske er, at du og vi i samarbejde kan finde en god løsning for dig, så du kan få en bedre privatøkonomi og på sigt blive gældfri. Vi tager altid hensyn til din økonomiske situation og opretter gerne en betalingsplan eller afdragsordning, der giver dig mulighed for at tilbagebetale din gæld, så du kan komme godt videre med dit liv.

Kontakt os og få hjælp af vores inkassorådgivere. 

Kontakt os

Hvorfor har jeg modtaget et brev fra Intrum?

Du har modtaget et brev fra Intrum fordi du sandsynligvis har købt et produkt eller en serviceydelse, som leverandøren ikke har modtaget betaling for. Virksomheden har derfor bedt os om at inddrive gælden. Det er også muligt, at du har klaget over købet, og der hermed er opstået en uenighed mellem dig og virksomheden.

Bare rolig - det er en hel almindelig procedure for virksomheder at benytte et inkassofirma som Intrum til at inddrive gæld, der ikke er registreret betalt.

Vi skal naturligvis finde en god løsning sammen med dig, så du kan blive gældfri og kreditor kan få betaling for det leverede produkt eller den service du har modtaget. Giv os gerne mulighed for at hjælpe dig - kontakt os hurtigst muligt, så vi sammen kan finde en løsning.

Hvordan får jeg en fuldmagt?

Kontakter du os på vegne af en anden og ønsker du at få oplysninger om sagen, forhandle på vegne af den person, der har gælden, eller andet, så skal vi venligst bede jer begge udfylde en fuldmagtserklæring og sende den ind til os pr. mail. 

Hvis der i kravet fra Intrum står oplyst, at I bedes kontakte dk.inkasso@intrum.com
download venligst denne fuldmagt

Hvis der i kravet fra Intrum står oplyst, at I bedes kontakte specialcollection@intrum.com
download venligst denne fuldmagt

Hvis der i kravet fra Intrum står oplyst, at I bedes kontakte int@intrum.com
download venligst denne fuldmagt

Hvis du ønsker at betale på vegne af den person, der har gælden, så
download venligst denne fuldmagt

Kontakt os

 

Kan jeg oprette en afdragsordning på vegne af en anden?

Ønsker du at oprette en afdragsordning på vegne af en anden, bedes I begge udfylde en fuldmagtserklæring og sende ind til os pr. mail.

Download fuldmagt

Kontakt os

 

Har du en sag hos Intrum?

Log ind og få et overblik.